det var en gång...

Glömt att berätta vad jag var med om förra fredagen. Jag hade köpt pizza och thaimat.
Skulle hämta rickie och sen snabbt hem till pappa. På väg hem till rickie slutar bilen typ att fungera.
Det gick inte att köra på 4an. Hastigheten sjönk utan att jag bromsade men 3an gick bra. :/ Jag lyckas ta mig in på Skäcklinge bilservice. Hoppar ur bilen för att typ se under bilen om något är trasigt (Vet ej varför jag kollar under bilen). Inne på bilservicen står det tre män och typ glor på mig. Jag skriker och undrar vad dom glor på. Hoppar inte i bilen igen. Börjar böla och ringer rickie och säger att bilen har gått sönder och bara lägger på.

Jag sitter i bilen och bölar. Då kommer en av dom fram till bilen och knackar på fönstret. Shit tänker jag. Tänk om blatten ska slå sönder mig? Han ber mig öppna dörren och trycker upp en polisbricka i fejan på mig. Han ber mig visa körtkortet. Jag fortsätter böla. Han undrar varför jag är så ledsen. "Du fattar inte hur det är att vara mig. Jag har jämt otur! Jag har blivit bogserad 2 gånger, soppatorsk och nu händer det här!" Han tröstar mig och bilproblem är en värdslig sak. Jag testar att starta bilen och helt plötsligt funkar det igen.

Snitt snapp slut så var sagan slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0