talsson på tatet

Jaha tillbaka till jobbet imorgon och tjäna ännu mera pengar men det kan ju behövas när man får konstiga nattgäster som kräver att man ska till Statoil och bjuda på en massa mat. Men gillar Mållgan i alla fall. :)

Kom på en rolig sak som min lillasyster Jenny sa för några dagar sen.
Hon kan inte utala bokstaven K utan säger T istället. Hon gick i alla fall omkring hemma och sjöng Talsson på tatet (Karlsson på taket) och då undrade jag varför hon sa Talsson på tatet.
Då svarar hon mig - Vadå Talsson på tatet? Det heter ju faktiskt Talsson på tatet! Du pratar du bebisspråk!
Det var faktiskt lite roligt att man inte hör att man säger fel och hon som tyckte jag pratade bebisspråk.
Sötkorv den där ungen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0